Araba Modelleri Car Bank Dontane Free car News Car Araba Modeli ne renk? araba ne kadar ? Araba Fiyatları araba Hakkındaki bilmeniz gerkenler. Araba Car Erkek gözü ile araba Araba renkleri kırmızı ferrari siyah ferrari tüm renkler

3 Eylül 2008 Çarşamba

Toyota Avensis 2.0 Executive Elegant

Toyota Avensis 2.0 Executive Elegant
Toyota'nın orta sınıftaki modeli Avensis, 1997 yılında Carina'nın yerini almıştı. 2000 yılında özellikle tekniğine yansıyan kapsamlı bir makyaja tabi tutulan Avensis, üretim bantlarında geçirdiği 6 yılın ardından yerini ikinci nesline bıraktı. Avrupalı tüketicilerin beklentilerine göre geliştirilen yeni Avensis, sedan, liftback ve station wagon karoserle, 1.6 litre 110 HP, 1.8 litre 129 HP ve 2.0 litre 147 HP'lik benzinli, 2.0 litre 116 HP'lik common rail direkt enjeksiyonlu turbo dizel motorlarla üretiliyor. Manuel şanzımanın yanı sıra otomatik şanzımanla da üretilen otomobil, ülkemizde Toyotasa tarafından sadece sedan karoserle, dizel seçenek dışında bütün motor versiyonlarıyla satılıyor. Comfort, Elegant, Executive Comfort ve Executive Elegant donanım seviyeleriyle satılan otomobilde, dört ileri vitesli, Sequential Shift adlı sıralı otomatik şanzıman, 1.8 ve 2.0 litrelik versiyonlarda isteğe bağlı olarak alınabiliyor.


Karoser, iç mekan
Toyota'nın Fransa'daki tasarım merkezi ED2'de geliştirilen Avensis, firmanın son yıllarda benimsediği modern çizginin eseri. 4630 mm'lik boyuyla selefinden (4490 mm) 140 mm uzun olan otomobilin 1760 mm'lik genişliği de (1710 mm) 50 mm daha fazla. 2700 mm'lik aks mesafesiyse selefinden (2630 mm) 70 mm daha uzun. Karoser yapısı her ne kadar Toyota'nın modern çizgisine sahipse de tam olarak özgün olduğunu söylemek zor. Çünkü Toyota tasarımcılarının otomobilin özellikle burun yapısında VW Bora ve Opel Vectra'dan bir hayli etkilendikleri sezinleniyor. Arka yapısıysa Koreli otomobil üreticileri Hyundai ve Kia'nın modellerini anımsatıyor. Avensis'in iç mekanı karoser yapısından daha özgün. En azından Corolla'yla benzeşen orta konsol da büyük bilgi ekranı gibi artık Toyota'yla özdeşleşmiş birçok unsura rastlamak mümkün. Siyah rengi ve basit tasarımıyla orta sınıf otomobilden beklenen zarafeti taşımayan kokpitin ergonomi özellikleriyse genelde sorunsuz. Ancak yeni nesil otomobillerde artık kokpitin solunda Avensis'teki kadar çok düğme bırakılmıyor. Otomobilin kokpiti üç adet likit kristal ekranla gerçek bir bilgi merkezine dönüştürülmüş. Kokpitin üzerindeki bilgi ekranında yol bilgisayarı verileri eşine pek rastlanmayan büyüklükte veriliyor. Ekrandaki veriler, hemen altındaki düğmelerle değiştiriliyor. Orta konsoldaki ilk dijital ekran, müzik sisteminin, hemen altındaki ikinci ekransa klima bilgilerini yansıtıyor. Orta konsolun alt kısmındaki otomatik klima, sürücü ve yolcu için ayrı ayrı ayarlanabiliyor. Orta konsoldaki düğme çokluğu ilk bakışta ürkütücü gelse de kullanımla ilgili herhangi bir sorun yok. Sistem karmaşık değil ve kolay kullanılıyor. Otomobilin rahat koltukları geniş oturma alanı ve diz mesafesi sunuyor. Arka koltuk sırtlığının asimetrik olarak katlanabilmesi gerektiğinde 520 litrelik bagajın daha da genişletilebilmesine imkan veriyor. Alçak eşik sayesinde kolay kullanılan bagajın hacmi orta sınıf standartlarında.

Motor, perfomans
Toyota'nın bütün modellerinde olduğu gibi Avensis'in de en önemli kozlarından biri motor kaputunun altında gizli, ileri teknoloji ürünü birçok özelliğe sahip olan motor, etkili performans, düşük yakıt tüketimi ve emisyon değerleri sağlamakta başarılı. Değişken supap zamanlama kontrol teknolojisi VVT-İ'a sahip olan motorun en önemli özelliklerinden biri de direkt benzin enjeksiyonuyla beslenmesi. Avrupa pazarında ilk satışa sunulan direkt benzin enjeksiyonlu motorlardan biri olan ve Toyota tarafından D4 olarak adlandırılan dört silindirli motor, ilk olarak 2000 yılında yine Avensis'te kullanılmıştı. Direkt benzin enjeksiyonu sistemiyle yakıt doğrudan silindirlerin içine püskürtülüyor. Yani havayla yakıt silindirlerin içinde karışarak yanma gerçekleşiyor. Bu işlemle motorun ürettiği güç artarken tükettiği yakıt miktarı da normal enjeksiyonlu motorlara göre azalıyor. Direkt yakıt enjeksiyonu ve motorun farklı devirlerdeki hava emiş ihtiyacını elektronik olarak düzenlemek için emme supaplarının açık kalma süresini kontrol eden VVT-İ sistemi gibi modern teknolojiler, performans ve düşük yakıt tüketimini birlikte getiriyor. Test süresince 100 km'de 9.4 litre yakıt tüketen Avensis, bu ortalamayla 638 km'lik menzile kadar ulaşabiliyor. Daha kontrollü kullanımlarla bu değeri 9 litre civarına düşürmek mümkün olabilir. Avensis'in elektronik kontrollü Sequential Shift adını taşıyan sıralı otomatik şanzımanı, manuel kullanım imkanı da veriyor. Motorla uyumlu çalışan şanzımanın vites değişimleri de sarsıntısız. Ancak modern şanzımanlarda görülen, ayak gaz pedalından çekildiğinde hızlanmayı kesme ya da ani frenajda hemen vites düşürerek sürücünün motor kompresyonundan da yararlanmasını sağlamak gibi akıllı özellikler Sequential Shift'te bulunmuyor.

Kullanım, konfor
Bağımsız çift çapraz sevk çubuklu arka süspansiyonu Celica'dan adapte edilen Avensis, yere oldukça sağlam basıyor. Elektronik araç denge kontrol sistemi VSC, tutunmanın azaldığı anlarda devreye girerek güvenliğin riske girmesini önlüyor. Ön tekerleklere hükmeden çekiş kontrol sistemi de kaygan zeminlerde yapılan kalkışlarda tutunmayı sağlıyor. Bütün bu özellikler hassas ayarlanmış sertliğiyle dikkat çeken süspansiyonla birleştiğinde Avensis'te yol tutuş güvenliğinden ödün verilmeden aile otomobili konforu sağlandığı görülüyor.Toyota'nın ilk olarak Corolla'yla tanıttığı elektrohidrolik direksiyon sisteminin yeni nesli kendine Avensis'te de yer bulmuş. Kullanımda Corolla'daki kardeşine oranla belirgin bir fark sezmedik ancak sistemin çok iyi işlediğini belirtmeliyiz. Son derece direkt olan direksiyon, sürücünün isteklerini tekerleklere iletmeyi çok iyi başarıyor. Avensis'in kardeşi Corolla'dan aldığı bir diğer mükemmel özellik de fren sistemi. 100 km/s hızdaki panik frenlerde Avensis'i 37 metrede durduran sistem, kullanıcısına güven verirken Toyota'nın rakiplerine karşı önemli bir üstünlük kur-masını sağlayacak. Otomatik şanzımanın kış kullanım modu, kokpit üzerinde tuhaf bir yere yerleştirilmiş olan ve üzerinde "ECT Snow" yazan düğmeyle devreye sokuluyor. Doğrusu otomatik şanzımanlarda böyle bir kış modu düğmesi yerleşimiyle ilk kez karşılaştık. Avrupa'da ilk kez sunulan sürücü için diz havayastığı hiç şüphesiz Avensis'in cazibesini artırıyor. Kokpitte direksiyon kolonunun altına yerleştirilen havayastığı, çarpmalarda sürücünün dizlerini korumayı hedefliyor