Araba Modelleri Car Bank Dontane Free car News Car Araba Modeli ne renk? araba ne kadar ? Araba Fiyatları araba Hakkındaki bilmeniz gerkenler. Araba Car Erkek gözü ile araba Araba renkleri kırmızı ferrari siyah ferrari tüm renkler

3 Eylül 2008 Çarşamba

Toyota Camry 3.0

Toyota Camry 3.0
Japon otomobil üreticisi Toyota tarafından ilk başta ABD pazarı için üretilen ve son dört yıldır ABD'de en çok satan otomobil olma başarısını gösteren Toyota Camry, yüksek performansı, güvenliği ve konforu birlikte sunuyor.

Tasarım

Yollara ilk kez 1982 yılında çıkan Toyota Camry, ilk bakışta büyük gövde yapısıyla hemen fark ediliyor. Türkiye pazarına 1996 yılından itibaren sunulmaya başlanan ve gectiğimiz yıl tepeden tırnağa yenilenen Camry'nin büyüyen boyutları, aracın öncelikli olarak ABD pazarı için üretildiğinin kanıtı. Uzunluğu 4765 mm'den 4815 mm'ye yükseltilen, genişliği ise 100 mm artırılarak 1795 mm'ye ulaşan otomobilin yüksekliği ise 70 mm artırılırak 1500 mm'ye çıkarılmış.
Genel olarak sade çizgilere sahip olan tasarımı yine de aracın agresif bir görüntü çizen yüzünü gizlemeyi başaramıyor. Klasik Toyota çizgilerini fazlasıyla yansıtan otomobilin Japon otomobillere özgü çekik farları ve tamponun altına gizlenen sis farları Camry'nin sportif yönünü vurguluyor.
Genel olarak sade ama akıcı bir tasarıma sahip olan Camry'nin arka bölümündeki en büyük yenilik ise, önceki versiyonda çizgi şeklinde olan stop lambalarının üçgen formlarda ve köşelerde yer alması. Bagaj kapağının üzerindeki V6 yazısı ise adeta arkadan gelen araçlara bir uyarı niteliğinde...
Bu arada önceki nesilde 520 litre olan bagaj hacmi de otomobilin artan boyutları sayesinde 587 litreye yükselmiş.

İç mekan

Toyota Camry, dış boyutlarıyla doğru orantılı olarak, sınıfındaki rakiplerinden çok daha geniş bir iç mekanla sizi karşılıyor. Aracın içine girdiğinizde oldukça geniş ve ferah bir mekanla karşılaşıyorsunuz. Otomobilin içinde her türlü detay, konforu arttırmak için özellikle düşünülmüş. İç mekanda kaliteli malzemeler ve başarılı işçilik takdir topluyor.
Klasik olarak elektrikli cam açma kapama ve dış dikiz aynaları ayar düğmeleriyle bu aynaları otomatik olarak katlayıp açmaya yarayan düğme sürücü kapısının kolçağında bulunuyor. Ön paneli en solunda, sürücünün sol dizi hizasında bulunan düğme ile Elektronik Çekiş Kontrol Sistemi'ni (Traction Control) devreye alıp, isteğe göre devre dışı bırakabiliyorsunuz. Bu düğmenin üzerindeki bölümde ise, sis farları, far yükseklik ayarı ve gösterge ışık ayarı kontrol düğmeleri yer alıyor.
Otomobilin gösterge panelinde ise solda devir, sağda hız göstergeleri yarım daire şeklinde sıralanıyor. Devir saatinin sağ alt köşesinde hararet, hız göstergesinin sağ alt köşesinde ise yakıt durumu göstergeleri bulunuyor.
Toyota Camry'nin dört kollu hidrolik direksiyonunun sağ alt köşesindeki kol yardımıyla Cruise Sistemi'ni devreye alıp, devreden çıkarabiliyorsunuz. Bu sistem, gaz pedalına basmadan sabit bir hızla yol almanıza izin vererek, uzun mesafeli yolculuklarda büyük kolaylık sağlıyor.
Orta konsolun en üst bölümünde ince bir çizgi şeklinde bulunan dijital ekrandan araçla ilgili bilgileri takip edebiliyorsunuz. Bu ekranın altında Toyota'nın Corolla modellerinde kullandığı müzik sistemi, daha altta ise otomatik klima sistemi bulunuyor.
CD Changer ise bu kez farklı olarak otomobilin bagajına monte edilmiş.
Klima sisteminin de altında ön koltuklar için ısıtma sistemini kontrol eden düğmeler bulunuyor. Dana arkada ise krom kaplama otomatik vites kolu iç mekanda sportif bir etki yaratıyor.
Otomobilin deri döşeme koltukları önemli oranda konfor sağlarken, tamamen sürücüye yönelik tasarlanan eğimli ön panel ve orta konsolda ergonomik bir kusur bulunmuyor.
Ön koltukların ortasında bulunan kol dayama yeri aynı zamanda ufak tefek eşyalarınızı koyabileceğiniz oldukça kullanışlı iki adet bölmenin kapağı olarak da görev yapıyor.
Bu arada aracın el freni, Mercedes modellerinde de olduğu gibi sol alt köşede yer alıyor ve ayakla basarak devre dışı bırakılabiliyor.
Motor

Toyota Camry, önceki nesilden de tanıdığımız 2.4 litre 152 hp ve 3.0 litre 189 hp gücündeki benzinli motor seçenekleriyle Türkiye'ye ithal ediliyor.
Toyota Camry 3.0 modelinin kaputunun altında 2995 cc hacminde V6 motor görev yapıyor. Eski versiyonda 5200 d/d'de 190 hp güç, 4400 d/d'de 276 Nm tork üreten motor, ABD'de uygulanmaya başlanan yeni kurallar nedeniyle sınırlandırılmış. Yenilenen motor artık 5300 d/d'de 186 hp güç, 4300 d/d'de 273 Nm tork üretiyor.
Toyota Camry 3.0 V6 modelinde kullanılan motor, boş lahde 1535 kilogramlık ağırlığa sahip aracı sıfırdan 100 km/sa. hıza 9.1 saniyede ulaştırıyor. En yüksek hızı 225 km/sa. olarak gerçekleşen otomobil, 100 kilometrede ortalama 12 litre kurşunsuz benzin tüketiyor. Aracın yaket deposunun hacmi ise tam olarak 70 litre...

Performans

Toyota Camry 3.0 V6 modelinde ses yalıtımı ve süspansiyon sisteminin başarısı konforu artıran en önemli etkenler olarak dikkat çekiyor. Süspansiyon sistemi, yoldan gelen darbeleri başarıyla emerken, bu sistemin konfor nedeniyle biraz yumuşak tutulması, aracın virajlarda yana doğru yatmasına neden oluyor. Çok zorlandığında arkadan savrulma eğilimi gösteren araçta, aracın virajda kaymasını otomotik olarak düzeltmeye yardımcı eden Araç Denge Kontrol Sistem'i (VSC) devreye girerek, güvenli yolculuk imkanı sağlıyor. Büyük boyutları nedeniyle Türkiye yollarında özellikle dar sokaklarda manevra ve park açısından sıkıntı yaratan Toyota Camry, ağır gövdesine rağmen, 100 km/sa hızla giderken yapılan panik frende güvenlik sınırları içerisinde durmayı başardı.

Güvenlik

Toyota Camry'de EBD (Elektronik Fren Dağılımı) destekli ABS, Fren Destek Sistemi (Brake Assist), kalkışta tekerleklerin patinajını önleyen Elektronik Çekiş Kontrol (Traction Control), aracın virajda kaymasını otomotik olarak düzeltmeye yardımcı olan Araç Denge Kontrol Sistem'i (VSC), sürücü ve yolcu hava yastıkları, sürücü ve yolcu yan hava yastıkları, aktif gergili ve kuvvet kontrollü ön ve yan arka emniyet kemerleri, çocuk koltuğu sabitleme mekanizması (ISOFIX), boyun zedelenme riskini en aza indiren ön koltuk yapısı (WIL), kaza anında katlanabilen direksiyon kolonu ve fren pedalı, elektrikli ve sıkışma korumalı ön ve arka camlar, uzaktan kumandalı merkezi kilit, motor kilitleme sistemi (immobilizer) standart olarak sunuluyor.