Araba Modelleri Car Bank Dontane Free car News Car Araba Modeli ne renk? araba ne kadar ? Araba Fiyatları araba Hakkındaki bilmeniz gerkenler. Araba Car Erkek gözü ile araba Araba renkleri kırmızı ferrari siyah ferrari tüm renkler

3 Eylül 2008 Çarşamba

Toyota Corolla 1.6 Sol


Toyota Corolla 1.6 Sol
Corolla´nın sadece yüzü değil, iç mekanı ve kaputunun altındaki motorları da yenilendi. Corolla´nın değişken supap zamanlamalı yeni VVT-i motoru daha fazla kullanım keyfi verirken eskisinden daha az yakıt tüketiyor.
1966´dan günümüze 30 milyona yaklaşan satış rakamıyla dünyanın en çok satan otomobili ünvanına sahip olan Corolla´nın sekizinci jenerasyonu kapsamlı bir makyaj gördü. Corolla, artık yeni görüntüsü ve gelişmiş motor teknolojisiyle daha yüksek satış rakamlarına ulaşmayı hedefliyor. Toyota´nın uzun yıllardır kullandığı 1.3 ve 1.6 litrelik motorların yerini yeni modelde VVT-i teknolojisine sahip ``düşünen motor''un 1.4 ve 1.6 litrelik versiyonları aldı. Ülkemizde sadece sedan karoserli olarak üretilen Corolla´nın 1.4 litrelik versiyonu sadece Terra donanımıyla satılırken, 1.6 litrelik versiyonda Terra ve Sol olarak iki farklı donanım seçeneği sunuluyor. Dört ileri otomatik vites seçeneği sadece 1.6 litrelik motor versiyonunda bulunuyor. Corolla, bütün Toyota´lar gibi 3 yıl/100 bin kilometre garantiyle sunuluyor.

Karoser, iç mekan
Yuvarlak farlı sekizinci kuşak Corolla´yla aynı karoseri paylaşan makyajlı Corolla´nın dış görüntüsünde özellikle ön kısımda ve iç mekanında önemli değişiklikler var. Corolla´nın boyu, değişen tamponlar nedeniyle eskisine göre (4295 mm) 20 mm artırılarak 4315 mm´ye ulaşmış. Bu rakamlarla Corolla´nın son iki jenerasyonuyla toplam 45 mm uzadığı görülüyor. Yüksekliği ve genişliği eski modelle aynı olan yeni Corolla´nın 1055 kg´lik ağırlığı eskisinden 15 kg daha fazla.
Yenilenen Corolla´nın en çarpıcı yanı neredeyse tamamen değişen ön tasarımı. Sekizinci versiyonun sıradışı yuvarlak farlarının yerini alan yeni tip köşeli farlar ve radyatör ızgarası, Corolla´ya daha ağır bir hava vermiş. Bir camın arkasında birarada bulunan siyah çerçeve içindeki ikiyuvarlak farı, Corolla´ya daha güçlü ve etkili bir görünüm kazandırmış. Farların ortasında radyatör ızgarası da daha şık görünüyor. Önceden daha eğimli olan ve yuvarlak farların etkisiyle bombeleri olan motor kaputu, yeni modelde daha küt yapılı. Eski Corolla´da kaputun üzerindeki Toyota amblemi, büyütülerek ızgaranın üzerine alınmış. Yeni Corolla´nın büyütülerek önden ve yandan rahatça görülmesi sağlanan ön sinyalleri, farlardan bağımsız olarak çamurluklarda bulunuyor. Daha yalın bir tasarıma kavuşturulan ön tamponun altında büyükçe alt ızgara ve iki yanında da sis farları var.
Corolla´nın profilinde ön çamurlukta yandan da büyükçe görülen ön sinyaller, beyaz renkli yan sinyaller ve VVT-i ibareleri dışında herhangi bir fark yok. Arkadaysa tek fark formu yenilenen tamponda. Gerçi Avrupa´da satılan yeni Corolla´ların stop lambalarının renginde eskisine göre bir koyulaşma sözkonusu ancak Adapazarı´nda üretilen modellerde eski Corolla´nın stop lambaları kullanılmaya devam ediliyor. Test otomobilimiz olan Corolla 1.6 Sol, aksesuarlı bir model olduğundan üzerinde bagaj üstü spoyler, kromajlı egzoz ucu, kromajlı bagaj kapağı tutamağı gibi aksesuarlar bulunuyordu. Bu aksesuarlar Toyota yetkili servislerinde satılıyor.
Yeni Corolla´nın iç mekanında da eskisine göre bazı iyileştirmeler yapılmış. Hemen hemen tamamı iki renkli kokpit üzerinde yapılan değişiklikler, Corolla´nın iç mekanında kullanışlılığı artırmış. Temel olarak aynı kalan kokpitin ortasında yoğunlaşan iyileştirmeler, bir önceki versiyonda çok şikayet alan radyo-teybin yeriyle başlıyor. Artık orta konsolun en üstünde içe doğru gömülmüş dijital ekran yer alıyor. Bu ekrandan radyo-teyp bilgilerinin yanısıra yol bilgisayarı verileri de görülebiliyor. Ekranın çevresindeki düğmelerle müzik sistemini ayarlarını, radyo istasyon hafızaları ve yol bilgisayarı bilgilerini değiştirmek mümkün. Yol bilgisayarından ortalama hız, ortalama ve anlık yakıt tüketimi ve dış ısı görülüyor. Radyo-teybin ilk bölümünü oluşturan orta konsolun bu kısmı Yaris´ten esintiler taşıyor. Ekrandaki karakterlerin büyük olması rahatlıkla görülebilmesini sağlıyor. Tasarımı değişmeyen havalandırma ızgaralarının arasında yer alan dörtlü ikaz düğmesi biraz küçülmüş ve altına uzaktan kumanda sensörü yerleştirilmiş. Küçük havalandırma ızgaralarının altında biçimleri eski Corolla´yla aynı olan havalandırma kumandaları yer alıyor. Ama eski Corolla´da dijital saat olarak kullanılan koyu renkli göstergede artık klima ve arka cam rezistansının devrede olduğunu gösteren semboller yanıyor. Saat bilgi ekranına taşınmış. Daha alttaysa eski Corolla´daki kapaklı büyük gözün yerine teybin kaset yuvasının olduğu alt parçasıyal küçük ve kapaksız bir göz bulunuyor. Ancak test otomobilimiz, aksesuarlı olduğundan bu gözün yerinde 6´lı CD değiştirici bulunuyordu. Bu ürün de yetkili bayilerde satılıyor. Eskisinden farksız olarak bastırılarak açılan ikili ince bardaklık, küçük gözle küllük ve çakmağın hemen üzerinde. Corolla´nın yükseklik ayarlı direksiyonunda eskiye göre tek değişiklik, ortasında Toyota logosunun yer alması ki bu detay da önceki cılız görüntüyü yok etmek adına yararlı. Kokpitinde başka bir değişiklik bulunmayan Corolla´nın elektrikli ayna kumandaları, arka sis lambası, altlarındaki açılıp kapanır küçük göz ve gösterge tablosu aydınlatma reostası eskiden olduğu gibi direksiyonun solunda.
Corolla´nın gösterge tablosu, bir önceki versiyonla tamamen aynı. Petek motifli zemine sahip göstergeler kolayca okunabiliyor ancak km göstergesinin altındaki toplam ve günlük sayaçta hala dijital teknolojiye geçilmemiş olması şaşırtıcı. İç tasarımında hiçbir farklılık bulunmayan kapının kolçağında dört camın kumanda düğmeleri, cam kilidi ve merkezi kilit düğmesi yer alıyor. Corolla´nın iç mekanındaki bir başka yenilik, el freninin yanına yerleştirilen far yükseklik ayarı.
Corolla, kompakt bir otomobil için önde ve arkada yeterli iç hacmi sunabiliyor. Yeni Corolla´nın bagaj hacminde de değişiklik sözkonusu değil: 390 litre. Corolla´nın aynı sınıftaki Megane (510 litre), Marea (430 litre), Bora (455 litre) ve Astra (460 litre) gibi rakiplerinden küçük olan bagajı, Civic´ten (380 litre) çok az da olsa büyük. Arka koltuk sırtlıklarının iki parça halinde katlanmasıyla bagaj hacmi büyütülebiliyor.
Motor, performans
Yeni Corolla 1.6´nın ön kaputunun altında VVT-i teknolojisiyle üretilen, 1598 cc´lik, üstten çift eksantrikli, çok noktadan enjeksiyonlu ve 16 supaplı, alüminyum bir motor bulunuyor. Eski 1.6 litre 110 HP´lik motorla hiçbir ortaklığı olmayan yeni motorun en önemli özelliği "akıllı değişken zamanlamalı supap kontrol sistemi" VVT-i teknolojisine sahip olması. Açılımı "Variable Valve Timing-Intelligent" olan sistem, Toyota tarafından "düşünen motor" olarak tanıtılıyor. VVT-i sistemiyle supapların açık kalma süresi, motor devri, gaz pedalı komutları, motor sıcaklığı gibi birçok parametreden yararlanılarak elektronik olarak ayarlanıyor. Sistem, ateşleme zamanını optimize ederek ateşleme sırasında oluşan doğal voltaj kaybını azaltıyor. Ve böylelikle daha iyi yanma verimi, yüksek motor performansı, dolayısıyla da düşük yakıt tüketimi ve uzun motor ömrü gibi kazançlar elde ediliyor. Daha önce Lexus, Prius ve Yaris´te kullanılan VVT-i sistemi, motorun düşük devirlerde, devirlenme sırasında ve yüksek devirlerdeki değişken hava emiş ihtiyacını düzenlemek için emme supaplarının kapanma zamanlarını değiştiriyor. Böylece her devirde maksimum güç, minimum yakıt tüketimiyle gerçekleştiriliyor, üstelik düşük emisyon değerleri elde edilebiliyor. Sistemde her bujide bir ateşleme bobini kullanılan direkt ateşleme ünitesi, distribütör gereksinimini ortadan kaldırdığından bakım masraflarını da azaltıyor. Motorun ağırlığını ve emilen havanın sıcaklığını azaltmak için plastik emme manifoldu kullanırken orta devir torkunu artırmak için paslanmaz çelik egzoz manifoldu uzun yollu tasarlanmış. VVT-i teknolojisi sayesinde daha düşük devirlerde daha yüksek tork üreten Corolla 1.6, eskisinden daha canlı bir karakter kazanmış. Her devirde gaz pedalından gelen isteklere olumlu yanıt veren Corolla, istekle devirlenerek yüksek hızlara kısa zamanlarda ulaştı. Gerçekleştirdiğimiz testlerde Corolla, 0´dan 100 km/s hıza 10.1 saniyede ulaştı. Önceki Corolla´da bu değer 10.2 saniyeydi. Ara hızlanma ölçümlerindeyse 60-100 km/s hızlanmasını 4. viteste 11, beşinci viteste 14 saniyede, 90-120 km/s hızlanmasınıysa 4. viteste 8.5, beşinci viteste 11.7 saniyede gerçekleştirdi. Bu değerler eski Corolla´nın 60-100 km/s için 10.1/13.2 saniye, 90-120 km/s için de 8.9/10.4 saniyelik değerlerinden iyi olmamasına karşın, maksimum torkun daha düşük devirlerde elde edilmesi kullanım keyfini artırıyor. Ayrıca 0 km´de aldığımız aracın motorununun henüz rodajını tamamlamadığını belirtmeliyiz. Yaptığımız tüketim ölçümlerinde elde ettiğimiz 8.6 litrelik değer, yeni Corolla´nın eskisinden (9.4 litre) daha az tükettiğini ortaya koydu.
Kullanım, konfor
Corolla´nın kullanım kolaylığı, yüksek performans, ergonomik ve teknik açıdan sorunsuzluk gibi alışıldık özellikleri yeni modelde de aynen korunmuş. Yüksek hızlarda yaşanabilen stabilite sorunları ve virajlarda önden kayıp arkadan savrulmaya eğilimli yol tutuş karakteriyse, 185 65/R14´lük yeni lastik ebatlarına karşın halen süren dezavantajlar. Kokpitin yeni tasarımıyla daha kullanışlı ve daha şık görünüyor. İç mekandaki açık renk döşeme ve kokpit, daha aydınlık ve ferah görünmesini sağlıyor. Havalandırma kumandalarından iç sirkülasyon kolunun hala sürgülü olması biraz demode kalmış. Yükseklik ayarlı hidrolik direksiyonun tepkileri başarılı, ABS ve elektronik fren basıncı dağıtıcısı EBD destekli frenlerse güvenli. Yaptığımız ölçümlerde Corolla, 100 km/s hızla giderken yaptığımız panik frende 43 metrede durdu. Eskisinin 45 metrede durduğunu gözönünde bulundurursak yeni lastik ebatları ve EBD´nin yararı ortaya çıkıyor. Ama yine de bu fren mesafesi, kompakt sınıfın yükselen çıtasını aşamıyor.