Araba Modelleri Car Bank Dontane Free car News Car Araba Modeli ne renk? araba ne kadar ? Araba Fiyatları araba Hakkındaki bilmeniz gerkenler. Araba Car Erkek gözü ile araba Araba renkleri kırmızı ferrari siyah ferrari tüm renkler

3 Eylül 2008 Çarşamba

Toyota Camry V6 3.0 24V

Toyota Camry V6 3.0 24V
Toyota'nın orta üst sınıf temsilcisi olan Camry, ilk kez 1982 yılında yollara çıktı. 1986 yılında yenilenen Camry'nin üçüncü nesli 1992 yılında satışa sunuldu. Türkiye'de ilk olarak 1996 yılında makyajlanan versiyonu ile satılmaya başlandı. Camry, 2003 model yılına ise komple yenilerek girdi, sedan karoserli Camry'nin yurtdışında Camry Solara adı verilen coupe ve cabrio karoser seçenekleri de bulunuyor. Toyota Camry, 2.4 litre 152 HP ve 3.0 litre 189 HP gücünde iki motor seçeneği ile üretiliyor ve her iki versiyon da Türkiye'ye ithal ediliyor.

Karoser, iç mekan
Daha önceki Camry'nin iddiasız ve gösterişsiz dış tasarımı birçok kişi tarafından eleştirilmişti. ABD'deki tüketicilere hitap eden bir tasarıma sahip olan Camry'de yapılan yenilikler dış görünümünü Avrupalı tüketicilerin de beğenebileceği bir hale getirdi. Ama yine de ağırlıklı olarak Amerikalı tüketicilerin isteklerinin ön planda tutulduğu hissediliyor. Çünkü Camry, ABD'de son 4 yıldır ortalama olarak yılda 400 bin adetle en çok satılan otomobil unvanını taşıyor. Tasarımındaki Amerikan etkilerinin altında bu unvan yatıyor. Camry'de yapılan yenilikler ölçülerini de etkilemiş. 2670 mm olan dingil mesafesi 2720 mm'ye çıkartılmış. Otomobilin dış ölçülerinde de artış bulunuyor. Uzunluğu 4765 mm'yken 4815 mm'ye çıkan Camry'nin genişliği 10 mm (1795 mm) yüksekliği de 70 mm (1500 mm) artmış. Polikarbon cama sahip yeni farların tasarımı Peugeot 607'yi anımsatıyor. İri farlar dışında yeni panjur ve tampon tasarımı da otomobile şık bir hava katmış. Yan kısımda yapılan değişiklikler otomobilin daha derli toplu görünmesini sağlamış. Arka kısım da değişimden nasibini almış. Daha önce ince uzun tasarlanan stop grubu köşelere çekilmiş üçgene yakın bir tasarıma bürünmüş. Yeni Camry'nin iç mekanında da daha öncekinden çok farklı bir görünüm sergileniyor. Yenilenen direksiyon simidi daha önceki gibi 4 kollu ve geniş çaplı. Direksiyon simidinin solundaki düğmelerle, yol bilgisayarı, sağ taraftaki küçük kolla da hız sabitleyici kontrol ediliyor. Orta konsolu daha öncekinin aksine tek parça olarak aşağıya kadar inmiyor. Orta konsolun merkezinde bulunan müzik sisteminin üstündeki ince ekranda yol bilgisayarı verileri gösteriliyor. Müzik sisteminin altında ise klima kontrol paneli yer alıyor. Toyota Camry'nin bagaj hacmi, otomobilin en iddialı bölümlerinden. Daha önce 520 lt olan bagaj hacmi 587 It'ye yükseltilmiş. Ayrıca arka koltuk asimetrik olarak katlanarak bagaj hacmi genişletilebiliyor. Bu da minivanlarla bile rekabet edecek düzeyde bir bagaj alanı anlamına geliyor.

Motor, perfomans
Toyota Camry 3.0 24V'de daha önce kullanılan 2995 cc hacmindeki motor görev yapmaya devam ediyor. V6 motor, silindir sırası başına üstten çift eksantrikli ve silindir başına 4 supap teknolojisine sahip. Motorda kullanılan ACIS adı verilen akustik kontrollü emiş sistemi ve TDI adı verilen doğrudan ateşleme sistemi sayesinde devir bandının büyük bir bölümünde güç ve tork dağılımı optimize edilerek gaz pedalının daha hassas tepkiler vermesi sağlanıyor. Emisyon ve yakıt tüketimini düşürme kaygılarıyla motorun gücünde ve torkunda düşüşler görülüyor. Daha önce 5200 d/d'de 190 HP güç üreten motor artık 5300 d/d'de 186 HP güç üretiyor. Tork ise 4400 d/d'de 276 Nm'yken, 4300 d/d'de 273 Nm'ye gerilemiş. Camry'de daha önceki gibi ECT adı verilen, 4 ileri vitesli, elektronik kontrollü otomatik şanzıman bulunuyor. Şanzımanın oranları daha öncekinden farklı seçilmiş. Şanzıman birçok rakibinde kullanılmaya başlanan tiptronik özelliğinden mahrum. Ayrıca kış ve sport modları da bu şanzımanda bulunmuyor. Vites D konumundayken yaptığımız hızlanma testinde otomobilin 0-100 km/s hızlanmasını 9.1 sn olarak belirledik. 1998 yılında yaptığımız Camry 3.0 24V testinde ise bu sonuç 8.9 sn çıkmıştı. Ara hızlanma ölçümlerinde 60-100 km/s hızlanmasını 6.2 sn'de tamamlayan Camry'nin 80-120 km/s hızlanma değeriyse 7.1 sn olarak ölçüldü. Toyota Camry V6 3.0 24V, test süresince ortalama 11.6 lt yakıt tüketti. 70 litrelik depoya sahip olan olan otomobilin bu tüketim ortalamasıyla menzili 603 km'yle sınırlı.

Kullanım, konfor
Camry'nin süspansiyon sistemi daha önceki gibi Amerikan otomobil kullanıcısına göre tasarlanmış ve yumuşak karakterli. Ağırlık transferlerinden olumsuz etkilenen otomobilde sert girilen virajlarda arkadan kayma eğilimi gösteriyor. Bu durum standart olarak sunulan araç denge kontrol sistemi (VSC) sayesinde durduruluyor. Camry 3.0 24V'de elektronik çekiş sistemi de standart olarak sunuluyor. Konu yol konforu olduğunda ise Camry, yumuşak tercih edilen süspansiyon sisteminin avantajını hissettiriyor. Otomobilin içinde malzeme ve işçilik kalitesi yeterince yüksek. Özellikle orta konsoldaki düğmelerin sürücüye biraz uzak kalması ergonomiyi olumsuz etkiliyor. El freni birçok Amerikan otomobilinde olduğu gibi pedalların solunda bulunan bir pedalla kontrol ediliyor. Diğer otomobillerde el freni olarak kullanılan yerde kapaklı bir bardaklık kullanılmış. Elektrik kontrollü olan ön koltuklar konfor konusunda yeterince başarılı. Ancak, virajlı yollarda sürücü ve yolcunun vücudunu destekleyecek yan yükseltiler neredeyse hiç yok. Bu durum, virajlı yollarda konforu azalttığı gibi sürücünün daha fazla yorulmasına sebep oluyor. Toyota Camry 3.0 24V'nin standart donanım paketinde, ABS ve EBD sistemleri ile desteklenen fren sistemi sunuluyor. 100 km/s'de yaptığımız fren testinde otomobilin 38 metrede durduğunu belirledik. Sıcak fren testlerindeyse mesafe 39 metreye yükseldi. 1.5 tonluk otomobilin 38/39 metrede durması güvenliğe verilen önemi gösteriyor. Gürültü düzeyi ölçümlerinde, otomobilin sınıf standartlarını yakaladığı görüldü. V6 motorlu otomobilin 130 km/s'de ölçülen 67 dB(A)'lık gürültü değeri rakiplerinden pek farklı değil. Ani hızlanmalarda duyulan tipik V6 motor sesi ise rahatsızlık vermiyor.