Araba Modelleri Car Bank Dontane Free car News Car Araba Modeli ne renk? araba ne kadar ? Araba Fiyatları araba Hakkındaki bilmeniz gerkenler. Araba Car Erkek gözü ile araba Araba renkleri kırmızı ferrari siyah ferrari tüm renkler

3 Eylül 2008 Çarşamba

Volkswagen Bora Variant 1.6 Confortline

Volkswagen Bora Variant 1.6 Confortline
Oldukça şık çizgilere, geniş iç hacme, zengin güvenlik ve konfor donanımlarının yanısıra büyük bagaja sahip olan Bora Variant, artık sedan otomobillerden sıkılan genç aileleri ve hobi sahiplerini hedefliyor.
Volkswagen´in 1999 ilkbaharında tanıtımını gerçekleştirdiği kompakt sınıftaki station wagonu Bora Variant, yaklaşık bir yıl aradan sonra ülkemizde de satışa sunuldu. Golf Variant´la da tamamen aynı platform ve karoseri paylaşan Bora Variant, ilk etapta ülkemize Golf, Bora ile Audi´den tanıdığımız 1.6 litrelik 100 HP´lik motorla ve Comfortline donanım seviyesiyle ithal ediliyor.

Karoser, iç mekan
Volkswagen´in kompakt sedanı Bora´nın olduğu gibi bestselleri Golf´ün de station wagon versiyonu diyebileceğimiz Bora Variant, bu modellerden temelde daha uzun olan arka bölümüyle ayrılıyor. Toplam uzunluğu 4409 metre olan Variant, Golf´ten (4149 mm) 260 mm, Bora sedandan da (4376 mm) 33 mm daha uzun. Otomobilin genişliği, aynı platform üzerine kurulu olduğu bu iki modelden farklı değil; 1735 mm. Ancak Bora Variant, Bora ve Golf´ten 27 mm daha yüksek. Boyutlarındaki farklılıklar nedeniyle Bora Variant (1230 kg) Bora sedandan 47 kg, Golf´tense 90 kg daha ağır. Bora Variant´ın karoseri, aracın önünden arka kapı bitimine kadar sedan versiyonla aynı. Önde büyük dikdörtgen formlu kristal camlı farlar, aralarında üzerine büyük VW logosunun yerleştirildiği radyatör ızgarası, üzerlerine doğru inen kaputla birleştiğinde hafif çatık kaşlı ama güçlü bir görünüm ortaya çıkıyor. Yanlarda Bora Variant´ın farkı arka kapılarda başlıyor. Arka tarafı dik açıyla biten Variant´ın arka kapısındaki kesmeyle ayrılan camın dik yapılı formu da sedan versiyondan farklı. Bu küçük tasarım farklılıklarını Variant´ın station formunu belirleyen üçüncü arka camı izliyor. Dikdörtgen formlu cam, arkaya doğru küçük bir eğime sahip. Variant´ın arkadan görünüşü aslında bel seviyesine kadar sedanla büyük benzerlik gösteriyor. Köşeleri dönen stop lambalarının formu birbirine çok benziyor, keza arka tampon da Variant´ın daha düşük eşik sağlayan tasarımı dışında sedanın tamponuyla hemen hemen aynı. Bora Variant´ın B sütununun yanısıra C sütununun da ince tasarlanması, geri ve arka çapraz görüşlere olumlu etki sağlıyor. Bora Variant´ın iç mekanı da Bora ve Golf´le neredeyse aynı. Kardeşleriyle aynı kokpiti paylaşan otomobil, iç mekanda da kaliteli malzeme ve işçiliğiyle dikkat çekiyor. Yumuşak ve düz hatlardan oluşan kokpitin yanısıra iç mekanda koltuklar, kapı içleri ve tavan da tamamen aynı. Kalın yapılı, deri kaplı derinlik ve yükseklik ayarlı direksiyon simidinin arkasında sağ tarafında hız, sol tarafında devir saati yerleştirilmiş göstergeler bulunuyor. İkisinin arasında üst kısımda hararet ve yakıt göstergeleri, onların altındaysa yol bilgisayarı yer alıyor. Bora Variant´ın orta konsolu dikdörtgen formlu havalandırma ızgaralarının altında yer alan dörtlü ikaz ve arka cam rezistans düğmeleriyle başlıyor. Bu grubun altında itilerek açılan ince tasarımlı ikili bardaklık var. Sonra alta doğru kapaksız küçük bir göz, radyo-teyp ve yuvarlak formlu üç havalandırma kumandası sıralanıyor. Vites kolunun önünde ve kumanda panelinin altındaysa itilerek açılan ve çakmağı da kapsayan küllük bulunuyor. Alman otomobillerinin birçoğunda olduğu gibi Bora Variant´ın aydınlatma düğmeleri de kokpitte, direksiyonun sol tarafına yerleştirilmiş. Geniş tutulan kapı kolçağına yerleştirilen, elektrikli cam, merkezi kilit ve cam kilidinin kontrol düğmeleri kolay kullanılıyor. Elektrikli ayna kumandasıysa nikelajlı iç kapı kolunun önüne yerleştirilmiş. Kapıların alt kısmında geniş ve fonksiyonel gözler bulunuyor. Bora Variant´ın sürücü koltuğunun yükseklik ayarı, Golf ve Bora´da olduğu gibi kapı tarafındaki uzun kolla yapılıyor. Sırtlık ayarıysa yuvarlak kumandalarla yapılıyor. Koltuk başlıklarının tamamı, ortası boş olduğundan Golf ve Bora´dan farklı. Otomobilin uzunluğunun sağladığı tüm avantaj bagaj hacminde kullanılmış. Arka koltuklarda diz mesafesinin yanısıra, yüksek tavan sayesinde baş mesafesi de yeterli. 2/3 oranında katlanabilen arka koltukların arkasında oldukça büyük bir bagaj bulunuyor. Bir perdeyle meraklı gözlerden gizlenebilen 460 litrelik bagajın kapasitesi, kademeli olarak 1470 litreye kadar artırılabiliyor. Bu boyutlar, Ford Focus SW´nin 520/1580 litrelik, Renault Megane Wagon´un 480/1600 litrelik ve Opel Astra Caravan´ın 480/1500 litrelik ebatlarına göre küçük kalıyor.
Motor, performans
Bora Variant´ta Golf, Bora sedan, Audi A3 ve Polo´da da kullanılan 1.6 litrelik çok noktadan enjeksiyonlu, 8 supaplı, üstten tek eksantrikli ve değişken geometrili emme manifoldlu motor kullanılıyor. Bu motor 8 supaplı olmasına karşın, 16 supaplı rakiplerine meydan okuyabiliyor. 5600 d/d´de 100 HP güç üreten motorun maksimum torku 3800 d/d´de 145 Nm. Aslında ağırbaşlı bir karaktere sahip olan motor, özellikle orta devirlerde gaz pedalı emirlerine hemen yanıt verebiliyor. Gerçekleştirdiğimiz akselerasyon testlerinde Bora Variant, 0´dan 100 km/s hıza 11.6 sn´de ulaştı. Bu değer, Bora´nın 23 Şubat 1999´da yaptığımız testinde elde ettiğimiz 11.3´lük değerden çok kötü değil. 0-100 hızlanmasını rakipleriyle kıyaslarsak, Ford Focus SW´nin 11.5 saniyelik, Opel Astra Caravan´ın 12 saniyelik değerlerinden iyi. Ancak Renault Megane Wagon, (19 Ekim 1999) 0-100 km/s hızlanmasını 10.8 saniyede gerçekleştirmişti. Tabii rakiplerin üçünde de 16 supaplı motorlar olduğunu belirtmeliyiz. Variant´ın ara hızlanma değerlerine baktığımızda dördüncü viteste 60-100 km/s hızlanmasını 13.3, beşinci vitesteki hızlanmasınıysa 17.5 saniyede gerçekleştirdiğini görüyoruz. 90-120 km/s hızlanma değerleriyse dördüncü viteste 10.3, beşinci viteste 14.4 saniye. Bu değerler Megane Wagon´un 60-100 km/s hızlanmada dördüncü viteste 10.8, beşinci viteste 12.1, 90-120 km/s hızlanmada dördüncü viteste 7.4 ve beşinci viteste 10.7 saniyelik değerlerinden, Focus Station Wagon´unsa 60-100 km/s hızlanmada dördüncü viteste 11.6, beşinci viteste 14.7, 90-120 km/s hızlanmada dördüncü viteste 9.4, beşinci viteste 12.6 saniyelik ara hızlanma değerlerinden kötü. Test ölçümlerimiz boyunca 100 km mesafede ortalama 10.9 litre yakıt tüketen Bora Variant 1.6, 55 litrelik deposuyla 504 km´lik menzile ulaşıyor. Bu tüketim değeri, 8.5 litre tüketen Focus Station Wagon ve 8.4 litre tüketen Renault Megane Wagon´dan kötü. Golf ve Bora sedanda da kullanılan motorun tüketimin Variant üzerinde bu kadar yüksek olması, büyük olasılıkla motorun ayarsız olmasından kaynaklanıyor.
Kullanım, konfor
Bora Variant´ın tıpkı Bora ve Golf gibi konfor öncelikli süspansiyon sistemi, hızlı sürüşler için biraz yumuşak kalıyor. Cüssesinin de etkisiyle sert girilen virajlarda yana yatan Variant, ani direksiyon hareketleri dışında izini kolay kaybetmiyor. Çok zorlandığından önden kayan Variant, ani yön değiştirmelerde de arkasını kontrollü olarak bırakıyor. Ama çok zorlandığında ortaya çıkabilen bu durumların önlemi olarak iyi çalışan ve isteklere hemen tepki veren direksiyon sistemi bulunuyor. Sürücü ve dört yolcu için yeteri kadar geniş ve ferah bir iç mekana sahip olan Bora Variant´ın sert dolgu malzemeli koltukları uzun yolculuklar için de ideal. Koltukların yan yükseltileri de virajlarda yeterli desteği sağlayabiliyor. Koltukların yükseklik, direksiyonunsa derinlik ve yükseklik ayarının bulunması ideal sürüş pozisyonunun kolayca bulunmasını sağlıyor. Bora Variant´ın kokpitinde hiçbir ergonomik sorun bulunmuyor. Bagaj içinde ilk yardım ekipmanının yan duvarların içine gizlenmesi, düzgün hatlara sahip bir bagaj hacmi sağlıyor. Bagajdaki 12 voltluk elektrik soketi ve dört adet sıkma kancası çok fonksiyonel. Bagaj halısının altında da küçük eşyalar için birçok küçük göz bulunuyor. Arka camın çok uzakta olması -ki bunun için yapılabilecek birşey bulunmuyor!- dışında hiçbir yönden görüş problemi bulunmuyor. İnce yapılı B ve C sütunları yan görüşleri kolaylaştırıyor. Variant´la yaptığımız gürültü düzeyi ölçümlerinde dördüncü vitesle 100 km/s hızla giderken 67 dB(A) saptadık. Aynı koşullarda Megane Wagon´da 68 dB(A), Focus Station Wagon´daysa 67 dB(A)´lık veriler elde etmiştik. Bora Variant 1.6 Comfort´la 100 km/s hızda giderken yapılan fren testlerinde 43 metrelik duruş mesafesi elde ettik. ABS ve EBD destekli, üstelik dört tekerlekte diskten oluşan fren sistemiyle Bora´nın daha kısa mesafede durması gerekirdi.