Toyota Corolla 1.6 Luna |
Karoser, iç mekan Yeni Corolla yuvarlatılan ön farları, eliptik ön ızgara, büyük stop lambaları ve çıkık bagaj kapağıyla daha dinamik bir görünüm kazanmış. Aerodinamik sürtünme katsayısının 0.32'den 0.30'a düşürülmesi sayesinde son sürat artıp yakıt tüketimi düşmüş. Corolla'nın 390 litrelik bagaj hacmini arka koltukları iki parça halinde yatırarak genişletmek mümkün. Motor, performans Yeni Corolla'da daha önceki iki nesilde de kullanılan 4A-FE motoru görev yapıyor. 1587 cc'lik motor üstten çift egsantrikli ve 16 supaplı bir üst kapağa sahip. Bu motor bir önceki Corolla'da 6000 d/d'de 114 HP üretirken yeni Corolla'da motorun gücü 110 HP'ye düşürülmüş. Ancak 4800 d/d'de üretilen 14.8 kgm'lik torkta değişiklik olmamış. Motorun sarsıntı ve titreşimleri çok iyi dengelenmiş. Yeni geliştirilen elektronik kontrol ünitesi ve yeniden tasarlanan emme manifoldu motorun hem daha sarsıntısız, hem de daha verimli çalışmasını sağlıyor. Çok kolay devirlenen motorun orta ve üst devirlerdeki torku oldukça iyi; bu yüzden de motor çıkış gücünün 4 HP düşmesine rağmen aracın yol performansı artmış. Daha önceki versiyon 0'dan 100 km/s hıza 10.4 saniyede çıkarken yeni Corolla aynı hıza 10.2 saniyede çıkıyor. Eski Corolla'nın son sürati 190 km/s'y ken yeni Corolla'da son sürat 195 km/s'ye yükselmiş. Kolay ve sessizce değiştirilebilen viteslere sahip şanzıman motorla uyum içinde çalışıyor. Otomobil test şartlarında 100 kilometre mesafede 9.4 litre yakıt tüketiyor. Yürüyen aksam, kullanım Yükseklik ayarlı hidrolik direksiyon motor hızına olduğu gibi manevra açısına da duyarlı hale getirilmiş; bu sayede direksiyonun tepkisi daha rahat hissediliyor ve yüksek süratlerde direksiyon daha kolay kontrol ediliyor. 9.6 metrelik dönme çapı Corolla'nın şehiriçindeki manevralarda zorlanmayacağını göste riyor. Otomobilin süspansiyon siste- minde yapılan geliştirmeler sonucunda darbe emiş iyileştirilmiş ve süspansiyonun sağladığı tokluk hissi artırılmış. Corolla'nın yüksek süratteki yol tutuşu yeterli; ancak kuvvetli yan rüzgarlar stabiliteyi etkiliyor. Otomobilin virajdaki tepkisi de yeterli; ancak limitler zorlandığında tüm önden çekişli otomobiller gibi önden kayma eğilimi gösteriyor. Corolla'nın fren sistemi önde hava kanalcıklı diskler, arkada kampanalardan oluşuyor. 100 km/s hızda yapılan fren testinde otomobil 45 metre mesafede durdu. Bu duruş mesafesi yeni nesil ABS'li bir otomobil için kısa değil. Otomobilin izolasyon sisteminde yapılan iyileştirmeler yol gürültüsünün azalmasını sağlamış. İç kabinde duyulan rüzgar sesi ve motor uğultusu bir önceki modelden daha az olsa da hala duyuluyor. |