Araba Modelleri Car Bank Dontane Free car News Car Araba Modeli ne renk? araba ne kadar ? Araba Fiyatları araba Hakkındaki bilmeniz gerkenler. Araba Car Erkek gözü ile araba Araba renkleri kırmızı ferrari siyah ferrari tüm renkler

3 Eylül 2008 Çarşamba

Toyota Land Cruiser Prado

Toyota Land Cruiser Prado
İlk kez Ekim 1996'da tanıtılan Land Cruiser Prado geçtiğimiz yıl yenilendi.2.7 litre 152 HP ve 3.4 litre 178 HP'lik iki benzinli ile 2.0 litre 125 HP'lik turbo dizel olmak üzere 3 farklı motorla üretilen Prado'nun 3.4 litrelik benzinli versiyonu sadece otomatik şanzıman ve tek donanım paketiyle ithal ediliyor.

Karoser, iç mekan
Land Cruiser 100'den (4890 mm) 160 mm daha kısa olan Prado, küçük kardeş olarak tanıtılmasına rağmen, 4730 mm'lik boyu ve 1915 mm'lik yüksekliğiyle gerçekten büyük bir arazi aracı. Prado'nun iç mekanında ilk dikkat çeken unsur, bagaj bölmesinde istenildiğinde katlanabilen veya sökülebilen üçüncü koltuk sırası. Önde geniş bir oturma alanı sunan Prado'nun arka koltuklarında diz mesafesi biraz kısıtlı. Genel olarak Japon otomobillerinin ergonmisi iyi düzeydeyken Prado Amerikan otomobillerindeki gibi karmaşık bir kokpite sahip. Prado'nun büyük karoseriyle orantılı bagajı üçüncü sıra koltuklar kullanıldığında neredeyse kullanılamayacak kadar küçülüyor. Üçüncü sıra koltuklar kullanılmadığında 740 litre olan bagaj hacmi 1150 litreye kadar genişletilebiliyor.
Motor, performans
Prado'nun çok noktadan enjeksiyonlu, 24 supaplı, 3.4 litrelik V6 motoru 4600 d/d'de 178 HP güç, 3600 d/d'de 303 Nm tork üretiyor. Dengeli ve yumuşak çalışan motorun beygir gücü hacmine göre çok yüksek olmasa da 303 Nm'lik torku, etkileyici. Sürekli dört tekerlekten çekişli olan Prado'nun çekiş sisteminde farklı yol koşullarına göre üç ayrı kullanım modu bulunuyor. Dört ileri vitesli otomatik şanzımanla donatılan Prado'da performansa yönelik power ve kaygan yollarda rahat kalkış için ikinci vites kalkışı modları bulunyor. Sarsıntısız vites değiştiren otomatik şanzımanın power modu performansa önemli bir etkide bulunmuyor. 0'dan 100 km/s hıza 11.6 sn'de ulaşan Prado 100 km mesafede 16.7 litre yakıt tüketti.
Yürüyen aksam, kullanım
Prado diğer birçok büyük arazi aracı gibi konfor ağırlıklı bir araç. Orta sertlikteki süspansiyon sistemi komforu biraz daha ön planda su nuyor. Virajlar'da yana yatan araç limitlere doğru arkadan kayma eğilimi gösteriyor. Manevralarda ve düşük hızlarda çok hafif olan hidrolik direksiyon sistemi motor devrine duyarlı; ancak yüksek hızlarda biraz hafif kalıyor. Prado, Land Cruiser 100 gibi daha çok asfalt ağırlıklı kullanıma uygun bir araç. Her ne kadar kilitli diferansiyelli ve ağır devir takviyeli olsa da kullanılan lastikler ve uzun şasi ağır arazişartlarına uygun de ğil. 70 cm sudan geçebilen Prado, 29 derecelik tepecikleri aşabiliyor. ABS'yle desteklenen fren sistemi Prado'yu 100 km/s hızla giderken 40 metre gibi arazi araçları için kısa sayılabilecek bir mesafede durdurmayı başardı.